Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Μαθησιακές Δυσκολίες


Περιληπτική περιγραφή των Μαθησιακών Δυσκολιών
Μερικοί άνθρωποι γεννιούνται με ορισμένες βλάβες που περιορίζουν ή μειώνουν τη δυνατότητά τους να μάθουν, να καταλάβουν ή να επικοινωνήσουν τόσο εύκολα όσο οι άλλοι. Η μαθησιακή δυσκολία δεν είναι μια ασθένεια, είναι μια μόνιμη κατάσταση που δεν μπορεί συχνά να αντιμετωπιστεί ή να ελεγχθεί με φάρμακα ή άλλη θεραπεία, αν και σε μερικές περιπτώσεις κάποιες ασθένειες μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα μαθησιακές δυσκολίες. Μερικά άτομα επηρεάζονται περισσότερο από άλλα και να χρειάζονται βοήθεια σε περισσότερες πτυχές της καθημερινότητας για να ζήσουν, ενώ εκείνα με ήπιες αναπηρίες μπορούν συνήθως να ζήσουν με λιγότερη υποστήριξη αλλά χρειάζονται κάποια βοήθεια με κοινωνικά ή συναισθηματικά ζητήματα.

Παράγοντες μάθησης

  • Ενθάρρυνση των μαθητών να χρησιμοποιούν κάρτες με υποδείξεις των βημάτων που θα ακολουθήσουν, για παράδειγμα, όταν παρουσιάζουν μια εργασία.
  • Παροχή οδηγιών βήμα προς βήμα.
  • Παρέχετε τις ρητές, λογικές συνδέσεις χρησιμοποιώντας τα διαφορετικά χρώματα, τις γραμμές συνθήματος, τα διαγράμματα και τα γνωστά σύμβολα όπου χρειάζεται
  • Ενθαρρύνετε τη συνήθεια της χρησιμοποίησης άλλων ειδών εξατομικευμένου ημερολογίου ενισχύσεων π.χ., προσωπικών λεξικών, ακουστικών οδηγιών για τους προσωπικούς στερεοφωνικούς, θέμα-βασισμένους στο καταλόγους λεξιλογίου, τις ενισχύσεις αριθμού κλπ

Μαθησιακές δυσκολίες

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένα πρόβλημα, το οποίο μπορεί να εκδηλώνεται ως δυσκολία ενός παιδιού στο να ακούει, να μιλάει, να σκέφτεται, να γράφει, να διαβάζει, να ορθογραφεί ή να λύνει ασκήσεις. Είναι από τους πιο συχνούς λόγους προβλημάτων και αποτυχιών στο σχολείο. Σε κάθε δέκα παιδιά σχολικής ηλικίας, τουλάχιστον ένα παρουσιάζει μαθησιακές δυσκολίες.